zondag 26 mei 2013

Lopend over de tijd met een Suffe geit en een bobbel in het Spoor

Zoals ik al schreef in 'Een Band plakken met Pritt' (1), ben ik aardig in de ban van de 'QuizCross'-app, waarbij ik soms wel eens met 25 mensen tegelijkertijd aan het spelen ben. Een van de aantrekkelijke kanten van het spel is dat het erg leerzaam is. Ik heb verder ook gemerkt dat je met verschillende houdingen dit algemene-ontwikkelingsspel kunt spelen. Zo kun je het koppelen aan de waarde van je persoon als geheel: als je wint van een ander dan kun je denken: "Sjonge, wat weet ik toch veel, wat ben ik toch goed", en als je verliest kun je je gefrustreerd en dom voelen.

Een niet al te snugger ogende kauwende geit met trein die achter hem voorbij dendert (2)
Toen ik dit soort neigingen bij mezelf bespeurde ben ik toch maar vooral overgestapt op het plezier beleven van het verkrijgen van nieuwe informatie. Goed, het is niet altijd even direct duidelijk hoe nuttig de informatie is, maar het heeft toch ook wel iets. Zo weet ik nu wat de Magna Carta uit 1215 inhield, dat David Bowie in 2000 een kind heeft gekregen van een Somalisch-Amerikaanse vrouw die Iman heet, dat George Clooney ooit als eerste Batman speelde en dat mictie een medische term is voor urineren.

Een bobbeltje in het spoor met Nostradamus
in zijn strakke groene Broek (Robert Rickhoff, 3)
Gisteren raakte ik zo aan de babbel met iemand en voordat we het in de gaten hadden, hadden we het over het bijzondere verschijnsel dat er nog al eens een spoorlijn te vinden is nabij een psychiatrische instelling, met de nodige fatale gevolgen. Ik ben dan ook eens wezen kijken bij de plaatselijke GGz en was dan ook vrij verbaasd om de bovenstaande situatie aan te treffen.

Ter afsluiting wil ik een gedachte van niemand minder dan mr. Walden, oftewel Henry David Thoreau aanhalen. Hij schreef de inspirerende woorden: 'As if you could kill time without injuring eternity', wat ik toch vooral neig te interpreteren als dat we ons misschien meer bewust zouden horen te zijn dat we eigenlijk zo min mogelijk zouden horen te proberen zomaar wat de tijd te doden, maar dat we vooral er naar horen te streven zo optimaal mogelijk te leven, door juist te genieten van de tijd die je hebt, alsof je wandelt over een strand vol klokken.

Lopend over de tijd, Jean Francois Rauzier (5)

NOTEN
(1) http://mooiegedachten.blogspot.nl/2013/05/een-band-plakken-met-pritt-en-wilde.html
(2) Afkomstig uit de Russische Masha en de Beer serie
(3) http://www.visualnews.com/tag/photoshop/page/3/
(4) De verwijzing naar Nostradamus en zijn strakke groene broek komt voort uit een pakkend lied van Hans Teeuwen uit zijn show 'Breierdeck', die je kunt aanschouwen op https://www.youtube.com/watch?v=qMomD5Hn-Vs
(5) http://www.visualnews.com/tag/photoshop/page/7/

1 opmerking:

  1. Stel je toch eens voor dat iemand gewoon zoekt op bobbel en geit en dan hier op het strand met klokken belandt.

    BeantwoordenVerwijderen