zaterdag 31 oktober 2015

Over Lava, Luna en een Wandeling door het Park

Zoals gebruikelijk neem ik de zoekopdrachten waarmee mensen in dit domein terechtkomen als basis voor de vorming van nieuwe parels. De Japanse kerseboom in het lava blijft populair (1), wat je toch minder kunt zeggen voor mevrouw Langnek op diezelfde pagina. Een knap staaltje Lava trof ik aan bij Marina Molares (2).

In de boeiende wereld van de verkoop van tweedehandsboeken gebeurde me laatst iets bijzonders. Er was een verzoek gekomen van iemand die graag het boek 'Luna's Erfenis' van Julia Butterfly Hill wilde kopen van me.

Dit boek had ik inderdaad in mijn collectie en toen ik een gebruikte kartonnen verpakking pakte om het boek in te versturen, werd mijn aandacht getroffen door de afzender van dat doosje van toen: het betrof namelijk iemand die werkte onder de naam 'Luna Movies'. Dat zijn toch toevalligheden die het leven toch weer net wat extra franje geven.

Vlinderfles (3)
Via Julia 'Luna' Butterfly kom ik aan bij een fragment dat ik vandaag las in een boek van Sue Palmer (Vriend of vijand?). Ze beschreef daar hoe vaak ouders tegenwoordig hun kinderen met de auto naar school en naar allerlei andere activiteiten brengen en hoe dat eigenlijk ten koste gaat van 'quality time' dat je zou kunnen hebben met je kinderen als je met ze gaat wandelen of fietsen.

Ik kan dat alleen maar beamen: vaak komen mooie gesprekken los tijdens een dergelijke fietstocht. De confrontatie met de weerelementen geeft het ook iedere keer weer een extra dimensie.

Hieronder citeer ik een fragment dat me aansprak, afkomstig van pagina 72:
"Toen mijn dochter op de kleuterschool zat, hadden we geen auto en moesten we dagelijks ongeveer anderhalve kilometer heen en terug lopen. Ik weet nog dat we spontaan spelletjes bedachten: we speelden verstoppertje op het kerkhof waar we overheen liepen om de weg af te snijden, in het park probeerden we eekhoorntjes te zien, we verstopten nootjes voor ze en we verzonnen verhalen over de mensen die we op straat zagen. Deze en andere gekke spelletjes kwamen spontaan in ons op en we genoten er beiden van."
Als we het dan hebben over wandelen en eekhoorns kan ik je nog aanraden een blik te werpen op de onderstaande reportage van een wandeling die ik eind oktober 2015 maakte in een park in Moers, Duitsland.

NOTEN
(1) http://mooiegedachten.blogspot.de/2013/03/over-lava-kersenbomen-deksels-en-de.html
(2) https://www.flickr.com/photos/marinamolares/7837403974/in/faves-braincheck/
(3) https://www.pinterest.com/pin/191543790378921451/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten