zaterdag 22 februari 2014

Ik heb al teveel dood gezien voor iemand van mijn Leeftijd

"Een moeder vertelde ons bijvoorbeeld dat haar acht jaar oude dochter tijdens een autorit eiste dat ze langzamer moest gaan rijden. Toen ze naar de reden vroeg, antwoordde het meisje dat het was vanwege de insecten die te pletter sloegen op de voorruit: "ik heb al te veel dood gezien voor iemand van mijn leeftijd!" (uit De Begeleiding van Hoogbegaafde Kinderen door James Webb e.a., 2013)

Scene uit Bee Movie (2007)

Buiten deze illustratie van emotionele overprikkeling bij kinderen valt er natuurlijk heel wat meer te beleven in de wereld. Zo zag ik vandaag bijvoorbeeld 'Hello Kitty'- oorwarmers om een ranke boom heen geklemd.

Hello Kitty rond Boom
Om het vandaag toch niet allemaal té liefelijk te maken, wilde ik afsluiten met een scene uit een filmpje dat ik vandaag zag dat gemaakt is door een stel leerlingen uit Nijmegen (1). Ik was onder de indruk van het professionele karakter van deze videoclip rond het Lady Gaga-nummer Bloody Mary.

EmiMovies - Een veelbelovend productiebedrijf  (1)
NOTEN
(1) http://www.youtube.com/watch?v=c295__a3ql0

Geen opmerkingen:

Een reactie posten