zondag 3 augustus 2014

Kersen in de Sneeuw en Sarah's Bergkristal Mobieltje

Triggers voor dit artikel kwamen voort uit zoekpartijen naar harige appels, spaanse bomen en koesterende mensen. Als eerste bleek de harige appel van Sarah Illenberger een zekere populariteit te genieten (1).

Omdat ik na die harige oksels, bomen en de okselpads wel weer even genoeg had van al die harigheid die als een magneet mensen naar deze blog lijkt te trekken, heb ik me meer gestort op Sarah Illenberger en haar werk. Deze Duitse kunstenares heeft buiten de surrealistische fruitserie ook de onderstaande productie op haar naam staan (2).

Mobieltje met Bergkristal - Schelle Stalagmiten (2)
Ik lijk overigens wel iets te hebben met Duitse vrouwelijke kunstenaars. Ik kan me nog herinneren dat ik enkele werken van een andere artieste, Anja Stiegler,  heb geplaatst op deze blog, waarbij vooral het beeld van de vrouw die door haar kamer zwemt op mijn netvlies is blijven plakken (3). Anja en Sarah: een gezellig surrealistich Duits duo, kunnen we wel stellen. Als er ooit weer eens iemand naar hen zoekt zal ik eens proberen te achterhalen waar in Duitsland ze eigenlijk vandaan komen.

Maar het leven gaat door. Iemand kwam koesterend hier de voordeur binnen en dwong me om iets met het woord koesteren te doen. Ik dacht aanvankelijk een pakkend synoniem als kapstok te kunnen gaan gebruiken, maar de synoniemenopbrengst voor koesteren viel wat tegen. Ik heb nog even gedacht om dan met oesters verder te gaan, maar dat vond ik toch ook weer wat flauw. Uiteindelijk heb ik de Engelse weg bewandeld, als een soort talen mycelium (4) en kwam via cherish op een flinke Amerikaanse kers uit.

Kers op Lepel - Spoon and Cherry (5)
Ter afsluiting dans ik nog even mee met de spaanse boom van Heumensoord (6) en kom dan terecht bij de Spaanse Caravan van the Doors. Een heerlijk nummer uit 1968. Luister maar eens door onder de camper te klikken.





NOTEN
(1) http://mooiegedachten.blogspot.nl/2013/04/harige-appels-met-de-bolletjes.html
(2) Sarah Illenberger
afbeelding van Sarah afkomstig van http://www.diesel.co.jp/art/en/sarah-illenberger-x-miho-kinomura/
(5) http://www.photoree.com/photos/permalink/13303729-44028103@N07
(6) http://mooiegedachten.blogspot.nl/2013/03/een-surrealistische-spaanse-boom-in.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten